28 rokov na trhu
Zastúpenie v 7 krajinách
Zákazníci z vyše 100 krajín
Podpora od vývoja až po výrobu

Napísali o nás: Ušetrili ste mi mesiac vývoja alebo zmena je v ľuďoch

Článok o technickej podpore v SOS electronic, ktorý vyšiel na jeseň, rozpútal diskusiu o skúsenostiach zákazníkov so službami tejto firmy. Záporné i kladné príspevky sa zhodli na tom, že v SOS sa v posledných rokoch veľa zmenilo a smerom k lepšiemu. Čo stojí za touto zmenou? Na to sme sa opýtali konateľa spoločnosti Jána Sesztáka.

Toto je archívny článok z 28.02.2013. Niektoré informácie v ňom už nemusia byť aktuálne a v zhode so súčasným stavom. V prípade pochybností Vám radi poskytneme aktuálne informácie.

Z názorov čitateľov HW serveru sme zaznamenali pozitívny ohlas na zmeny Vašich služieb, Môžete nám priblížiť históriu?


Premena SOS electronic sa odohráva v niekoľkých rovinách. Prvá v poradí bola otázka ekonomická, kedy sme pochopili, že pokiaľ má naša firma získavať zákazníkov na trhoch na Slovensku, Česku, Poľsku, Maďarsku a v ďalších krajinách, kde pôsobíme, musíme zaistiť konkurencieschopnosť a do istej miery unifikovanú službu. Nemenej dôležitá bola otázka, v čom sa môžeme odlíšiť od ostatných distribútorov. Vsadili sme zdanlivo na to najjednoduchšie a to na osobný prístup k našim zákazníkom.

V čom spočíva unifikácia Vašich služieb?


Určite je to otázka objednávkového systému a celého reťazca logistiky. Spôsob práce s objednávkou a termíny pre jej vybavenie sú základom a jadrom nášho biznisu. Nastavené parametre dávajú istotu našim zákazníkom i celému obchodu a technickej podpore. Keď obchodník príjme objednávku musí vedieť, že tovar naozaj odíde na druhý deň o 11. hodine prepravnou službou ku zákazníkovi, pretože obchodník je ten, kto tvárou v tvár ručí zákazníkovi za to, čo sme ako firma sľúbili. I to bol jeden impulzov, ktorý viedol k tomu, že sme centralizovali sklad a expedíciu a upustili od koncepcie pobočkových skladov. Zákazníci spoznali zmenu okamžite, medzi naším nákupom a ich expedovanou zásielkou odpadol jeden zbytočný krok, ktorý v systéme „ do druhého dňa“ nemá čo robiť.

Ako sa v tomto tempe dá pridať ešte osobný prístup?


Viete, zákazník nepotrebuje vždy iba to, čo máme práve na sklade. Napríklad nákupca výrobnej firmy má klasický BoM (Bill of Material), rozpis, podľa ktorého začína nakupovať pre nový produkt. Vzhľadom k výrobnému cyklu osadzovania dosiek, spolupráce s kooperantami a ďalšími faktormi, musí vyriešiť to, aby sa správny materiál zišiel v správnu dobu na správnom mieste. To je okamih, kedy počítače a objednávkové systémy nestačia. My sa neschovávame za súčiastky a nepoužívame spojenie „ to nejde“. Vždy hľadáme cestu vpred namiesto prekážok a zákazníkom vychádzame maximálne v ústrety, samozrejme v rozumnej miere. Rade stresových situácií tak predchádza aj naša technická podpora, kedy so zákazníkmi už vo fáze návrhu nového produktu konzultujeme optimálne súčiastkové zloženie, ktoré im zabezpečí bezproblémové zásobovanie materiálom v priebehu celého životného cyklu výrobku. U zákazníkov nepodporujeme iba nákupcov a ich potreby. Staráme sa tiež o vývojárov, ktorým na našich bezplatných školeniach spoločne s výrobcami ukazujeme, ako obvody navrhovať efektívnejšie a rýchlejšie. Občas sa tiež stáva, že zákazník narazí na problém, na ktorý nestačí ani on sám, ani naša technická podpora. V takom prípade dokážeme v priebehu pár dní dohodnúť návštevu technicky znalého zástupcu výrobcu priamo u zákazníka. Tak podľa nás má vyzerať a vyzerá osobný a ľudský prístup i v tak technickom sektore, akým je elektronika. Naviac je to krok, ktorý vám každý distribútor neponúkne. Je to logické, že posun vzťahu odberateľ – dodávateľ na úroveň partnerstva dokážu partneri oceniť a nám sa to dlhodobo vypláca.

A čo bráni tomu, aby zákazníci využili vašu technickú podporu a nakoniec súčiastky objednali niekde inde, kde nájdu nižšiu cenu?


Nič. Ale opýtam sa Vás, keď sa vyskytne nejaký problém pri nákupe, ako Vám ten najlacnejší distribútor poradí a pomôže? Postaví sa k riešeniu Vášho problému rovnako empaticky? A pomôže Vám s vývojom ďalších aplikácií? To sú otázky, na ktoré si musíte vedieť odpovedať ešte pred nákupom. Vlani nám na jednom workshope zákazník medzi rečou povedal, že sme mu ušetrili mesiac vývoja. Kto získa viac? Ten kto ušetrí pár centov na súčiastke alebo ten, kto ušetrí stotisícové sumy v nákladoch na vývoj?

Ako tento ľudský prístup vnímajú Vaši zamestnanci?


Pokiaľ za nich môžem hovoriť, tak dobre. Naše interné prostredie už funguje tak, že základom je naozaj ľudskosť, teda pojmy ako zodpovednosť, čestnosť, úprimnosť. Až k nim je pridaná odbornosť a profesionalita. Vždy hľadáme silné stránky každého človeka, ktoré môže rozvíjať a ktoré využíva pri práci. Vďaka tomu máme takmer nulovú fluktuáciu.

Dá sa táto koncepcia skĺbiť s tlakom na presnosť a rýchlosť práce?


Iste dá, je to dobre vidieť i na našom systéme expedície tovaru. I keby sme mohli kúpiť roboty, ktoré by jednotlivé položky vyviezli z pozície B256 do zásielky 32589, v celkovom čase 10 minút a 7 sekúnd, radšej to robíme osobne. Vďaka tomu sa nám darí lepšie kompletizovať, baliť a kontrolovať zásielky našich zákazníkov. Preto máme minimálnu chybovosť pri expedícii. Zásielka je pritom expedovaná bez omeškania. Objednávka prijatá do 9. hodiny spravidla odchádza popoludní v rovnaký deň.

Je ešte niečo, s čím by ste sa chcel podeliť s našimi čitateľmi?


Budem rád, pokiaľ si z celého rozhovoru odnesú jednu dôležitú myšlienku. Dnes nevyhráva ten, kto niečo vyrobí najlacnejšie, ale ten najrýchlejší. Čas sú peniaze. A preto sa nesústreďte iba na najlacnejší materiál, ale tiež na celkové náklady, za ktoré dokážete výrobok vyvinúť a uviesť na trh. Často vidíme, koľkými zbytočnými hodinami vývoja a koľkými slepými uličkami musí firma prejsť v mene najlacnejšieho návrhu jedného výrobku. Nie je lepšie vhodným výberom súčiastok a technickou podporou zvonku tento čas skrátiť a znížiť tým celkové náklady? S nami to môžete skúsiť a my sa Vám pokúsime pomôcť!

Ďakujeme za rozhovor.

Videá

We deliver electronic components for you and your hardware application. In this short video you can visit our stock and logistic center virtually to see how does it work :) www.soselectronic.com

Súvisiace články:

Napísali o nás: Centrálny sklad SOS má ku všetkým svojim zákazníkom blízko
Napísali o nás: Kvalitná podpora ušetrí zákazníkom čas aj peniaze
Zdroj: Robert Peška, Redakcia HW serveru, 25. február 2013

Nezmeškajte takéto články!

Páčia sa Vám naše články? Nezmeškajte už ani jeden z nich!
Nemusíte sa o nič starať, my zabezpečíme doručenie až k Vám.

Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s používaním súborov cookie.
OK Viac info